"Ақмола облысы білім басқармасының Жақсы ауданы бойынша білім бөлімі Калининское ауылының негізгі орта мектебі " коммуналдық мемлекеттік мекемесі 
Коммунальное государственное учреждение "Основная средняя школа села Калининское отдела образования по Жаксынскому району управления образования Акмолинской области"

Мы в соц.сетях

Ұйымдар тізімі

Галерея

Смотреть все>>>

Инклюзивті білім беру үрдісінің тиімділігі

18.04.2019

Кеңес

           педагогтар мен тәрбиешілер үшін

Инклюзивті білім беру үрдісінің тиімділігі

     Педагогикалық практикада ерекше білім беру қажеттіліктерін нивелизациялауға үйренген, өйткені осындай балаларды басқару әр түрлі балаларға қарағанда оңай. Ерекше балалардың ерекшеліктерін нивелирлеу мүмкін емес, мұндай балалардың білім беру мәселелерін басқалармен бірге кәсіби түрде шешу үшін педагогикалық практиканы өзгертуге тура келеді. Бірақ егер біз "ерекше" балалар үшін ерекше жағдай жасауды бастасақ, онда басқа балалар үшін тең құқықтар қағидатын бұзамыз. Оны сақтау үшін, олардың жеке ерекшеліктерін ескере отырып, барлық балалармен жұмыс істеуді үйрену керек. Мұндай орнату келесі сұрақтарға жауап талап етеді:

педагогикалық қызметте бағдарлама талаптарын және оны меңгеруі тиіс әртүрлі балалардың ерекшеліктерін қалай қосуға болады?
бала дамуының жеке жоспарын құру кезінде, сыныпта жұмысты жоспарлау кезінде осы ерекшеліктерді қалай ескеру керек?
балалардың жеке айырмашылықтарын ескере отырып, сапалы білім беру мен әлеуметтік өзара әрекеттесуін қалай жасауға болады?
  Мұндай тәсілде Жалпы педагогика өзгереді, ол тек қана ерекше балалар қалыпты дамып келе жатқан балаларға білім, білік және дағдыларды трансляциялау үдерістеріне енгізілуі тиіс деген мағынада ғана емес, сонымен қатар балалардың жеке айырмашылықтарын ескере отырып білім беру білім беру процесін ұйымдастырудың жаңа нысандары мен тәсілдерін жасауды талап етеді.

          Мұндай білім әр адамнан тұрақты шығармашылық үлесін талап етеді. Білім берудің шығармашылық процесіне оның барлық қатысушылары – педагогтар, ата-аналар, балалар, әкімшілік кіреді. Сондықтан заманауи кезеңді өтпелі кезең ретінде қарастыру керек және әрбір қадамды қарастыра отырып, жағдайды талдай отырып және инклюзивті практиканы іске асыру үшін қаражат таңдай отырып, қозғалу керек.

         "Интегративті"білім беру бұқаралық мектептерде түзету сыныптарын және балабақшаларда топтарды құруды көздейді. Бұл білім беру процесінің толық құқылы қатысушысы ретінде әрбір адамның құндылығы ретінде және түсінетін адам арасындағы айырмашылықты мойындайтын арнайы білім берудің классикалық жүйесінен білім беру жағына алғашқы қадам.

 Қазіргі уақытта интеграция идеялары инклюзия идеясына – әртүрлі бастапқы мүмкіндіктері бар балаларды бірлесіп оқыту мен тәрбиелеуге көшуге бастады.

            "Инклюзивті" білім беру-бұл барлық балалардың айырмашылық құндылығын және олардың оқыту қабілетін тану, ол осы балаға неғұрлым қолайлы тәсілмен жүргізіледі.

            Бұл барлық балалардың даму проблемаларымен ғана емес, сондай-ақ әр түрлі этникалық топтардың, жыныстың, жастың, қандай да бір әлеуметтік топқа жататынын ескеретін икемді жүйе. Оқыту жүйесі бала жүйесіне емес, балаға бейімделеді. Қандай да бір ерекше топтар емес, барлық балалар артықшылықтарға ие болады, оқуға жаңа тәсілдер жиі пайдаланылады, вариативті білім беру нысандары мен оқыту мен тәрбиелеудің әдістері қолданылады.

          "Инклюзия" термині әзірге нақты анықтамаға ие емес. Әдебиетте келесі тұжырымдарды табуға болады: 

          Инклюзия-бұл барлық оқушылардың қажеттіліктерін мойындау және ден қою процесі.

          Инклюзия-бұл барлық азаматтардың социумға қатысу дәрежесін арттыру, бірінші кезекте дене дамуында қиындықтары бар. 

           Инклюзия-қауымдастыққа (достар тобына, мектепке, тұратын жерге) қатыстылық.

           Инклюзия - бұл барлық оқушылар үшін балабақша, мектеп, институт ұжымының өміріне, мектепке дейінгі және мектеп өміріне толық көлемде қатысуға мүмкіндік.

            Мұндай (инклюзивті) оқытудың мақсаты – барлық тәрбиеленушілерге неғұрлым толыққанды әлеуметтік өмірге, ұжымға, жергілікті қоғамдастыққа белсенді қатысуға мүмкіндік беру, сол арқылы қоғамдастық мүшелері ретінде бір-біріне барынша толық өзара іс-қимыл және қамқорлық жасауды қамтамасыз ету.

            "Инклюзия" ұғымын анықтаудағы әртүрлілік бұл әрбір қатысушының білім алу қажеттіліктерін қанағаттандырудың жаңа тәсілдерін іздеуге бағытталған, сәйкесінше оқыту жағдайы мен балалар контингентіне байланысты әр түрлі болып анықталатын процесс.

 

 

"Инклюзия" және "интеграция" ұғымдарын салыстыру»:

                  Интеграция

                    Инклюзия

"Ерекше" балалардың проблемаларына назар аударылды.

Барлық балаларға назар аударылды .

Проблемалары бар баланың өзгеруі, оның ұсынылатын шарттарға бейімделуі.

Білім беру жүйесінің жағдайын өзгерту: балалардың білім алу қажеттіліктерін ескере отырып.

Бұл үдерістен ерекше қажеттіліктері бар балалар ғана артықшылық алады

Барлық балалар артықшылықтар алады

Білім беру процесін мамандар мен арнайы дайындалған педагогтар ұйымдастырады.

Білім беру процесі барлық қатысушылардың шығармашылық командалық жұмысының көмегімен құрылады: балалар, ата-аналар, педагогтар , мамандар.

 Білім беру үдерісі ЖВЗ бар балаларға арналған арнайы оқыту және терапия әдістерін қолдануды көздейді.

Барлық балаларды сапалы оқыту және тәрбиелеу.

Әлеуметтік жүйе жағдайында ЖВЗ бар балаларды Ассимиляция.

Әлеуметтік жүйенің барлық қатысушыларын қамтитын әлеуметтік жағдайлардың өзгеруі.

 

Осылайша, инклюзивті білім беру тек ЖВЗ бар балаларды ғана емес, сонымен қатар барлық білім беру жүйесін дамытудағы келесі қадам болып табылады.

 

Инклюзивті білім беру қағидалары

 Инклюзивті білім беру мынадай қағидаттарға негізделеді::

Жеке тәсіл принципі.
Әрбір баланың жеке білім алу қажеттіліктерін ескере отырып, оқыту мен тәрбиелеудің нысандарын, әдістері мен құралдарын таңдауды болжайды . Баланы дамытудың жеке бағдарламалары баланың функционалдық жағдайын диагностикалауда құрылған және нақты баланың дамуының жеке стратегиясын әзірлеуді көздейді. Жеке тәсіл баланың қажеттіліктеріне сырттай назар аударуды ғана емес, баланың өзіне өзінің даралығын іске асыруға мүмкіндік береді.

Баланың өзіндік белсенділігін қолдау принципі.
 Инклюзивті білім беру табыстылығының маңызды шарты баланың өзіндік белсенділігі үшін жағдайларды қамтамасыз ету болып табылады. Бұл қағидатты іске асыру әлеуметтік белсенді тұлғаны қалыптастыру міндетін шешеді. Белсенділік балаға қамқорлық жасайтын ересектердің шетінде болғанда, оның ерекшеліктері оған өз мүмкіндіктерін іске асыруға мүмкіндік бермейді деп есептей отырып, "үйренген дәрменсіздік", бала сыртқы бастаманы күтіп, өзі пассивті болып қалып, феномен қалыптасады.

  Сол сияқты ЖВЗ бар балалардың ата-аналарымен болуы мүмкін. Ата-аналар әлеуметтік өмірге қатысу үшін өз мүмкіндіктерін елемей, мемлекеттен көмек күтуге немесе жеңілдіктерге белсенді қол жеткізе алады.

Білім беру процесіне оның барлық қатысушыларын белсенді түрде қосу принципі.
Инклюзия-бұл балаларды, ата-аналар мен білім беру саласындағы мамандарды бірлескен қызметке белсенді түрде қосу: бірлескен жоспарлау, нақты Социум моделі ретінде инклюзивті қоғамдастықты құру үшін жалпы іс-шаралар, семинарлар, мерекелер өткізу.

 

Пәнаралық тәсіл принципі.
Балалардың жеке сипаттамаларының әртүрлілігі тәрбиелеу мен оқытудың әдістері мен құралдарын анықтау мен әзірлеуге кешенді, пәнаралық көзқарасты талап етеді. Сыныпта жұмыс істейтін мамандар (логопед-мұғалім, әлеуметтік педагог, педагог-психолог, дефектолог, сынып жетекшісінің қатысуымен) балалардың диагностикасын үнемі жүргізеді және талқылау процесінде нақты балаға да, жалпы сыныпқа (топқа) бағытталған білім беру жоспарын жасайды.

Оқыту және тәрбиелеу үдерістерін ұйымдастырудағы вариативтілік принципі.
 Дамуында әртүрлі ерекшеліктері бар балаларды инклюзивті топқа қосу вариативті дамыту ортасының болуын, яғни қажетті дамытушы және дидактикалық құралдардың, оқыту құралдарының, кедергісіз ортаның, оқыту мен тәрбиелеудің вариативті әдістемелік базасының болуын және педагогтың жалпы, сондай-ақ арнайы педагогика бойынша әртүрлі жұмыс әдістері мен құралдарын пайдалану қабілетін көздейді.

Принципі әріптестік өзара іс-қимыл отбасымен.
Педагогтердің күш-жігері ата-аналар тарапынан қолдау көрсетсе, оларға түсінікті және отбасы қажеттіліктеріне сәйкес келсе ғана тиімді болады. Маманның міндеті - баланың ата-анасымен немесе жақындарымен сенімді серіктестік қарым-қатынас орнату, ата-аналардың сұрау салуына мұқият қарау, олардың көзқарасы бойынша, қазіргі кезде олардың балалары үшін маңызды және қажет екендігіне, баланы қолдауға бағытталған бірлескен іс-әрекеттер туралы келісу.

 

Инклюзивті тәжірибені ұйымдастырудың заманауи кезеңі

Бала қолданыстағы білім беру жүйесіне" сәйкес келмейді", ал білім беру жүйесінің өзі әртүрлі балалардың басымдықтары мен мүмкіндіктерін икемді ескереді. Егер білім беру мекемесі білім беру процесіне ерекше білім беру қажеттілігі бар баланы енгізуді шешсе, онда бірінші кезеңде осы қадамға жауапты адамдар мекемеден қандай өзгерістер талап ететін қандай да бір баланың пайда болуымен жаңасын енгізетінін ойластыру қажет. Мұндай баланың келуі баланың ерекшеліктері қарастырылған және білім беру ортасын өзгерту жоспарланған білім беру жобасын құруды білдіреді.

     

Егер бұзылған бала келсе:

дене шынықтыру саласы-Баланың мекеме бойынша жүріп-тұруының барлық бағыты, барлық режимдік сәттер және оларды қамтамасыз ету (дәретханаға бару, партада немесе үстел үстінде отыру, серуендеу, қозғалыс сабақтары) жоспарланып отыр.);

 - баланың басқа балалармен қарым-қатынасын және оқытуды ұйымдастыру бойынша педагогикалық іс-әрекеттер жоспарланады.

Просмотров: 1713


Добавить комментарий



Включить данные в подпись

Текст